04-03-2018

Aldus de kunstenaar (19)


"Tekenen is voor mij heel wezenlijk omdat het namelijk puur en direct is en niet verbloemend of verhullend. Het is een snel en open medium, waarbij ik me niet achter kunstgrepen kan verschuilen. Ik ben sowieso wars van effectbejag en houd van direct reageren. Een leeg vel heeft voor mij geen betekenis, het mist nog een gebaar en kent geen richting. Eerst moet er een spoor zijn, pas dan gaat voor mij het proces verder. Het intuïtief werken met potlood, pen of krijt, houd je relatief niet lang vol. De spanningsboog is erg kort en intens én vreet energie en concentratie. Je wordt je zo wel heel bewust van je eigen grenzen."

Hans Klein Hofmeijer in over mooi. Kempen Uitgevers, Zaltbommel 2004.
Afb. Nr 917 - 2012 - ‘Studie voor een landschapsachtige verdieping, collectie kunstenaar - 47 x 42 cm.


Geen opmerkingen: